"Tuntuu surulliselta kun metsä on äänetön ja auringonpaiste harmaa "

~ Nuuskamuikkunen


keskiviikko 19. joulukuuta 2012

Sitä tätä tota

No siis olen ehkä ollut viime aikoina liiankin huonolla tuulella, eilen oli ihan kauhea päivä myös vaikka oli vapaata. Menin Landeckiin tekemään jotain ihme ilmoitusta, jonka Au pairin pitää tehdä 3kk kuluessa, jos aikoo viipyä maassa enemmän kuin 6kk, jos olen oikein ymmärtänyt. Eli sen jutun nimi on Anmeldebescheinigung, ei aavistustakaan mitä kyseinen juttu on suomeks. Hommaan tarvi mukaan työsopparin, passin, muuttoilmoituksen Itävallassa ja sitten.... no vakuuutuspaperin, jota mulla ei tietty ollu mukana. Yritin tarjota vaikka mitä vaihtoehtoa, mutta ei käynyt kun joku paperi. Eurooppalainen sairaanhoitokorttikaan/matkavakuutuskortti ei käyny "en mä tästä nää onko sut vakuutettu vai ei!!", typerää!!  Ja noi ei todellakaan osannut puhua mitään englantia, joten jäi kyllä ihan mysteeriksi, että mikä paperi sitten pitää olla mukana. Ehkä soitan vaan vakuutusyhtiöön ja kysyin...Joskus. No, 2 viikkoa aikaa ( miinus joulupyhät...) 

Sitten menin siitä Innsbruckiin shoppailemaan, ja kameran olin unohtanut kotiin tietysti myös. No Innsbruckissahan tietty satoi VETTÄ, ja totesin vaan että shoppailen nyt koko rahan edestä kun ärsytti niin paljon. Itävallassa on tosi syvältä shoppailla, tai ei oo mitään Topshopia tai muuta, vaan sillain Only/Vero Moda/HM/Mango. Tai oikeesti Joensuussakin on paremmat shoppailumahdollisuudet! No sit ostin vaan meikkejä/hajuveden itelleni joululahjaks, rahaa meni... paljon mutta totesin et joulu on kerran vuodessa.

Oon ettiny itelleni uutta hajuvettä, sellasta mikä käy tilanteeseen kun tilanteeseen. Nyt sen ehkä löysin, 

Lancômen La vie est belle:n, en oikein itseasiassa tiedä et tuoksuuko se liian tiskivedeltä mun makuuni, mutta totutellaan. En malta luopua vakiohajuvedestäni, saatika ostaa uusia kilpakumppaneita,  Emporio Armanin Diamonds on kuitenkin se ykkössuosikki, kuluu litroittain vuodessa.  

Perheen lapsille ostin lahjaksi Peppi Pitkätossu-kirjan saksaksi, ja sitten noille vanhemmille vaan sellasta pientä sälää, kynttilän, alustan, lautasliinoja, ja sit hommaan vielä jotain suklaata lisäks. Totesin, ettei mun oikeasti tarvi mitään isoa ostaa, ja kun näillä on jo kaikkea, niin ihan sama. Kunhan nyt jotain hommaa, ja ajatus on tietty tärkein.


Äiti oli lähettäny mulle pienen paketin (vaikka sovittiin ettei mitään sitten lähetetä), joka oli ihan paras!! Kielsin kaikkia ihmisiä lähettämästä mulle joululahjoja, koska en a. tarvi mitään tänne ja c. en ikinä pääse lentokoneesta ulos vappuna jos tavaramääräni vielä tästä kasvaa. Paketissa oli ensinnäkin ehkä maailman söpöin kortti, hahaha lapsuuskuva musta ja siskostani, ei ehkä taiteellisesti mikään mestariteos mut silti aivan ihana!!


Ja sitten loppu paketista paljastu kaikkia lempiasioitani, kuten JÄLKIUUNILEIPÄÄ! Siis ainoa asia mitä Suomesta oikeasti kaipaan on kunnon ruisleipä... Mutta voi että, paras joululahja ikinä. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti