"Tuntuu surulliselta kun metsä on äänetön ja auringonpaiste harmaa "

~ Nuuskamuikkunen


perjantai 2. marraskuuta 2012

Kokeilkaa!




Tästä





Mistä rikoksista tai teoista sinut tuomittaisiin maailmalla? Se voidaan selvittää Amnesty Internationalin ja Facebookin timelinen perusteella. Sovellus selaa Facebookin tapahtumiasi läpi, ja lopulta selviää, miten maailmalla suhdaututtaisiin sinuun. 

Itselleni langetettaisiin 56 tuomiota yhteensä 6 rikoksesta 46 maassa. Suurin osa rikoksista koskisi sitä, että olen nainen, ja käyttäydyn rooliini nähden sopimattomasti, kuten olen pari(-ja seksisuhteessa) ilman avioliittoa ja olen sosiaalisessa kanssakäymisessä miesten kanssa, joille en ole sukua. Tästä kaikesta minut tapettaisiin, kivitettäisiin, ruoskittaisiin, ja pahoinpideltäisiin mitä luultavammin. Jopa Tsekissä minut voitaisiin vangita siitä, että olen laiton siirtolainen. 

Kaikkien lyöntien (31 kertaa), kidutusten (7) ja vankeusrangaistusten (2) lisäksi (Afrikassa, Lähi-Idässä, Aasiassa ja Itä-Euroopassa)  minut ruoskittaisiin Saudi-Arabiassa siitä, että olen ollut kontaktissa miesten kanssa, joille en ole sukua. Indonesiassa taas mm. siitä, että olen ollut yksin vastakkaisen sukupuolen kanssa. Malissa minut kiviteettäisiin kuoliaaksi seksistä ennen avioliittoa. 

Minut oltaisiin tapettu mahdollisesti 9 kertaa ääriliikkeiden johdosta Pakistanissa naisen islamilaisen roolin horjuttamisesta, Saudi-Arabiassa myöskin seksistä ennen avioliittoa, ja jopa taas Itä-Euroopassa siitä, että olen joko siirtolainen tai maahanmuuttaja. Jos olisin maahanmuuttaja tai siirtolainen Itävallassa, kartta näyttää myös, että mahdollisen erilaisuuteni takia olisin vakavan vainon (28) kohteena. Mitään muuta maata ei näy kartalla, paitsi tämä pieni pläntti, missä oikeasti asun. Euroopan maa, todella surullista. Äärioikisto. Ei tästä sen enempää, hirvittää. Tämän kaiken lisäksi minut mm. pahoinpideltäisiin todennäköisesti taas länsimaalaisen naisen roolista Indonesiassa, ja Egyptissä siitä, että olisin taas siirtolainen/ulkomaalainen. 

Että miettikää sitä. Ihmisiä oikeasti tapetaan maailmalla niiden syiden vuoksi, jotka kuuluvat meidän arkipäivään. Se, että olen sattunut rakastumaan mieheen ilman avioliittoa, toisi minulle melko varman kuoleman tai pahoinpitelyn monessa maassa. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti