"Tuntuu surulliselta kun metsä on äänetön ja auringonpaiste harmaa "

~ Nuuskamuikkunen


maanantai 22. lokakuuta 2012

Kesä!

Ihan tosi muikeeta, koko viikoksi luvattu 15-20 °c, siitä olen hyvinkin iloinen. Täällä syksy tuntu paljon helpommalta kun Suomessa, ei oo tullut vieläkään mun jokavuotista traditiota eli syysväsymystä. No, ehkä se vielä ehtii. Nyt on alkanut ilmenemään myös hieman hassuja juttuja, jotka ärsyttää. Onneksi Au pair-opas tämän minulle jo etukäteen kertoi, mutta silti kismittää pari juttua aika paljon. Ei tosiaankaan liikaa,  mutta vähän.

1. Ärsyttää kun joku naapuri perusti ponilaitumen etupihan pienelle nurmiläntille. Ne ponit on sellasia villihevosen näköisiä, ei rakenteellisesti mitään  huippuyksilöitä. Mutta kuitenkin hevosia. Ponit seisoo siellä pienellä nurmiläntillä 24/7, se alue on täynnä niiden gaggia, ja ainut mitä ne voi syödä, on sellanen lyhyt ruoho, mitä löytyy meikäläisten takapihoilta. Ja ne on aika tehokkaasti myös tallannut sen alueen. Pieni vesiämpäri niillä on. Sitten niiden turkki on tosi kuranen, ja pitkä harja on rastoilla. Kyllä ne ihan terveeltä näyttää ja kaviot hyvässä kunnossa, mutta silti ÄRSYTTÄÄ. Pitäis parempaa huolta ihanista kaviokkaista. 

2. Wtf-moments of the week. Eilen perheeni lähti hyvin iloisesti sukuloimaan ja eläintarhaan. No tosi ok, sain olla yksin, mutta minulle ilmoitettiin siitä n. 5 min etukäteen, jolloin myös kysyttiin, et onko ok, jos kokkaan itelleni. Olis tehny mieli sanoo et ei, teillä ei oo mitään kaapissa paitsi lihaa ja perunaa ääliöt. Mut oli kuitenkin kivaa, otin aurinkoa ja istuin kotona. Ja palkka juoksi. Tänään taas kello oli 20 yli 12 päivällä. Makoilin vielä sängyssä, koska olin nukkunut nautittavan ylipitkät yöunet. No, perheen isä tulee avaimella sisään, ja kysyy, et lähdetkö syömään ravintolaan, ja samalla haetaan perheen poika koulusta. No. Sanoin et hehe ei oo ees housuja jalassa vielä, niin sit isu sano että ok, tuun vartin päästä sit uudestaan hakemaan. Sitten meninkin pihalle odottelemaan, ja auto saapui minua hakemaan puolen tunnin päästä, ja muu perhe olikin jo syönyt. Wtf. Tai siis häh. Söin sit yksin. Outoo. Nyt tuntuu kyl siltä, et mä teen koko ajan jotani väärin ja oon tiellä.

3. v******* tää lihan määrä. Oikeesti mun maha ei pysty sulattaan enempää leipää ja lihaa. Perheen vihannekset viikonlopun yli on ollu yks mandariini ja perunoita. Trolololooo....

Mut siis ei ärsytä se, et mul on monta tuotantokautta täykkäreitä täällä, aurinko paistaa ja kuvaa on! Mut siis vaan ärsyttää  hyvin paljon monet asiat. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti