"Tuntuu surulliselta kun metsä on äänetön ja auringonpaiste harmaa "

~ Nuuskamuikkunen


torstai 18. lokakuuta 2012

Jahuu


Noni! Nyt tapahtuu. Tai siis joo. Tiistaina vietin antoisaa vapaapäivää shoppaillessa ja valokuuvamassa jääkylmässä Innsbruckissa. Tai no.. jääkylmä, n. 12 astetta ehkä. Mutta varpaat oli jäässä, ehkä siitä syystä, että vuorille tuli talvi, ja kyn tosiaan lähdin Serfausista aamulla, näytti ulkona tältä: 



No kuitenkin tiesin, ettei alhaalla enää lunta ole, kun me asutaan täällä kuitenkin n. 1300 m korkeudella. Eli jos mantsaa osaa, ja tietää, kuinka paljon lämpöö laaksossa on, niin osaa laskee, kuinka paljon ilma viilenee mitä korkeammalle mennää. Mä en ainakaan muista. Muistan kylllä, että olen siitä lukenut. No se ei ole kuitenkaan oleellista. En mä silti vielä talvea haluisi. Se kuitenkin tulee tänne pian, plus ihan miljoonasti laskettelevia turisteja, mm. Aurinkomatkojen kaikki suomalaiset... Trolololo. En ole siitä niin mielissäni. Nyt onneksi kaikki lumet ovat kadonneet. Kesä saa jatkua. 

Siis tosiaan, tässä on kuva Landeck-Zamsin rautatieasemalta. Pieni, mutta vilkas paikka. Junia suoraan mm. Wieniin, Salzburgiin, Zürichiin. Eli tosta tulee varmaan mun toinen kotipaikka. Niin kauan kun mulla on se 2 vapaapäivää. 

Innsbruckin ihana vanha kaupunginosa on täynnä tollasia värikkäitä taloja! Ratikkoja, mutkaisa sokkeloita, vanhoja kirkkoja, kahviloita, ravintoloita. Tosi bonsu!

Hana josta tulee vettä. Vesi valui sellaseen saaviin. 

Kultainen katto... No, turistit tykkää, mut mun mielestä se on vaan tollanen kultanen katto. Mut ihan kiva. 

Innsbrücke! Eli siis silta, joka menee Inn-joen yli. Vuoria taustalla ja maailam söpöimpiä taloja!

No siis oli vähän tylsä reissu, mut ostin mä jotain kivaakin. Serfausissa on hirveet paineet pukeutua, kun täällä kaikilla on hirveen kalliit vaellus-ja ulkoiluasut. Ja sauvakävelysauvat. Niin pitihän sit munkin ostaa, ei vaan tarvin oikeesti ulkoilutakin itelleni, oon täällä niin paljon ulkona. Ainakin joka toinen päivä. Mut siis tälläsen ostin: 


En oo varma, et onko se ihan just tollanen... mut joku musta mis on toi ihmeen logo :D Mut olen ostokseeni hyvin tyytyväinen. Saan vähän hifistellä muiden hifistelyvaeltajien kanssa täällä. Ja sit ostin uudet kengät! Olen siis nyt puoli vuotta yrittäny metsästää Ohutpohjaisia converseja pitkävartisina. Tehtävä osoittautui mahdottomaksi, joten luovutin, koska vanhojen tennarien reikien koko osoittautui lähes sietämättömäksi . 





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti