"Tuntuu surulliselta kun metsä on äänetön ja auringonpaiste harmaa "

~ Nuuskamuikkunen


torstai 25. lokakuuta 2012

Arbeiten, arbeitet, arbeitete, hat gearbeitet...

Mitä mä täällä teen? Nyt sen kerron. Eli siis mulla on vapaapäivä maanantaisin ja tiistaisin joulukuuhun saakka, ja siitä lähtien yks ns. virallinen vapaapäivä, ja sitten vapaa-aikaa silloin tällöin. Syynä tähän on ihan vaan se, että mun perhe omistaa ravintoloita, ja ne on koko ajan töissä. Saan kyllä ihan kunnon korvaukset tästä lystistä, esim. viikon päästä sunnuntaina pääsen viikoksi lomailemaan (+ kielikurssia)  Kitzbüheliin! Nyt vaan pitää reissailla ihan sikana ennen joulukuuta niin sitten voi tyytyväisenä ja rahattomana viettää talven täällä. Mutta siis, mun päivä sujuu jotenkuten näin:

10  tai joskus 10.30 (suom. 10.31...) Keittiön ja yläkerran imurointi + lattian pesu. Aluksi suhtauduin tähän vähän varauksella, et eihän nyt näin usein tarvi imuroida. Niin kyllä muuten tarvii. Nää kaks pientä ihanaa lasta kyllä hoitaa tän sotkemisen ihan hienosti 24 tunnin ajassa. 

Sitten hengailen joko 1,5 v tytön kanssa tai täytän tiskikonetta tai jotain. Kerran viikossa myös toistan siivouskäsittelyt portaille ja eteiselle.

12.30 8v tulee koulusta, ja tällöin me yleensä myös syödään. Yleensä koko perhe syö yhdessä lounaan, tai sitten mennään lounaalle johonkin noiden ravintolaan. 

n. klo 13-13.30 lounas on syöty. Sitten yleensä mennään pihalle 8v:n kanssa leikkimään tai katsomaan eläimiä. God bless the countryside, oikeesti maailman paras tekeminen lapsille. 8v vois tuijottaa monta tuntia hevosia ja laamoja. Joskus leikitään myös sisällä tai luetaan kirjaa. 

about 14-14.30 Kehtaan yleensä lähteä tauolle. Oikeesti voisin lähteä varmaan aikaisemminkin, mutta mun mary poppins-silmät ei oo vielä tarpeeksi tilannetajuisia, että uskaltaisin kyseisen toiminnon tehdä. Tässä välissä käyn lenkillä tai hakemassa suklaata, tai sitten istuskelen koneella tai lasillisella ja kakunpalasella. Kiitän Itävaltaa myös maailman parhaista leivonnaisvalikoimasta. Hiiilihydraatit ja kovat rasvat kunniaan. 

Sitten jos noi on illat töissä, niin joskus seiskan maissa otan haltuuni virallisen valvojan roolin, ja alan vahtimaan itkuhälytintä. Ja sitten laitan 8v:n myös usein nukkumaan, johon saa varata sen puoli tuntia. Heppu on maailman taitaviin välttelemään mm. hampaidenpesua. Onneks oon kattonu paljon Supernannya televisiosta, niin tiedän miten tilanteissa tulee toimia :>  Mutta siis toi äiti yleensä laitta Leonardon nukkumaan. Voisin mennä itkuhälyttimen kanssa myös mun omaan huoneeseeni vaikka  nukkumaan, mutta mun mielestä on kiva olla tuolla yläkerrassa koirien kanssa, käyttää jääkaappia sillain vapaasti ja kattoo mieletöntä maksukanavien maratonia. Yleensä toi äiti tulee joskus 21 aikoihin töistä, viikonloppuisin jopa joskus keskiyön pintoihin. Joku ehkä sanoisi tähän, että mitä vittua, mutta  mua se ei haittaa. No, mä kuitenkin valvoisin ja silti tykkään jääkaapista niin paljon, että ihan mielelläni hänen läheisyydessään olen. Ja kuitenkin tää on mun oma valinta, koska voisin mennä nukkumaankin. Mut siis tälläsiä mun päivät on! 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti